TΑ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Τα Αναψυκτικά Στη Διατροφή Των Παιδιών

Θα ρίχνατε 7 με 9 κουταλάκια ζάχαρης σε ένα ποτήρι 340 ml παγωμένο τσάι; Ας ελπίσουμε πως όχι. Τόση ζάχαρη υπάρχει σε ένα κουτάκι αναψυκτικού, ανάλογα με το είδος του. Ένα αναψυκτικό των 1800 ml περιέχει περίπου μισό φλιτζάνι πρόσθετη ζάχαρη. Επιπλέον, τα ποτά τύπου κόκα κόλα έχουν ένα είδος φωσφόρου, το φωσφορικό οξύ, το  οποίο κάνει το σώμα να αποβάλλει πολύ από το απαραίτητο ασβέστιο στα ούρα. Η καφεΐνη σε κάποια αναψυκτικά σχετίζεται επίσης με το ασβέστιο και συμβάλλει στην απώλεια οστικής μάζας. Ωστόσο, η καφεΐνη που περιέχουν κάποια από τα αναψυκτικά δεν έχει εξακριβωθεί ότι προκαλεί εθισμό ή υπερκινητικότητα και διαταραχές του ύπνου όταν καταναλώνονται σε φυσιολογικές ποσότητες. Τα αναψυκτικά, επίσης, αντικαθιστούν το γάλα και τους φρέσκους  χυμούς από πορτοκάλι, θέτοντας τα παιδιά σε κίνδυνο για οστεοπόρωση. Η ζάχαρη δεν προσφέρει ουσιαστικές θρεπτικές ουσίες πέρα από θερμίδες. Τα αναψυκτικά, όπως και τα πλούσια σε ζάχαρη φαγητά, ικανοποιούν την άμεση πείνα, αλλά σύντομα το παιδί θα ξαναπεινάσει. Όλες αυτές οι “κενές¨θερμίδες οδηγούν σε αναπόφευκτη αύξηση βάρους.

Από την άλλη όμως πρέπει να σημειώσουμε ότι το γνωστότερο καφεϊνούχο αναψυκτικό (κόκα-κόλα) δεν περιέχει συντηρητικά, για τον πολύ απλό λόγο ότι δεν τα χρειάζεται.

Ο μέσος έφηβος πίνει περίπου 2 κουτάκια αναψυκτικά την ημέρα. Μερικοί από τους εφήβους μάλιστα (ειδικά τα αγόρια) πίνουν ακόμα και 4 με 5 αναψυκτικά των 330 ml καθημερινά. Δεν προκαλεί λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί έφηβοι τη σημερινή εποχή είναι υπέρβαροι. Επίσης, στο σώμα τους τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων και της χοληστερίνης ανεβαίνουν ευνοώντας τη δημιουργία καρδιοπάθειας μετέπειτα στη ζωή τους. Τα οστά τους επιπλέον υποφέρουν και το ανοσοποιητικό τους σύστημα αγωνίζεται, αφού γνωρίζουμε ότι η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης προκαλεί εξασθένιση του ανοσοποιητικού συστήματος του ατόμου. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι ιδιαίτερα επιρεπείς στις ιώσεις.

Συνοψίζοντας λοιπόν, εάν κάποιος γονέας επιτρέπει στο παιδί του να αντικαταστήσει το νερό ή το φυσικό χυμό πορτοκάλι ή το γάλα ή το τσάι με αναψυκτικό, τότε προφανώς θα δημιουργηθούν προβλήματα υγείας. Όταν, όμως, υπάρχει μέτρο στην κατανάλωση των αναψυκτικών, όπως άλλωστε και οποιουδήποτε άλλου τροφίμου ή ποτού δεν υπάρχει πρόβλημα.

Μπορεί το παιδί σας να καταναλώνει ένα μικρό κουτάκι κόκα-κόλα light των 330 ml 1 φορά/ εβδομάδα ή όταν πηγαίνει σε κάποιο παιδικό πάρτυ ή όταν τρώτε έξω οικογενειακά σε κάποια ταβέρνα ή σε κάποιο εστιατόριο.

 

Categories : Άρθρα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *