ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Τα παιδιά δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το 1 γλυκό την εβδομάδα συνυπολογίζοντας και τα κεράσματα στο σχολείο ή το γλυκό που θα φάνε σε κάποιο πάρτυ.

Η Βρετανική Εταιρία Παιδιατρικής Διαιτολογίας προτείνει ότι πρέπει κατά τη διάρκεια της ημέρας (σε κάθε γεύμα ή και ανάμεσα στα γεύματα) τα παιδιά να καταναλώνουν συνολικά 6-8 ποτήρια (μικρά ποτήρια για τα μικρά παιδιά και μεγαλύτερα ποτήρια για τα πιο μεγάλα παιδιά).

Μπορεί το παιδί σας να καταναλώνει ένα μικρό κουτάκι κόκα-κόλα light/zero ή fanta (μπλε κατά προτίμηση) των 330 ml 1 φορά/ εβδομάδα ή όταν πηγαίνει σε κάποιο παιδικό πάρτυ ή όταν τρώτε έξω οικογενειακά σε κάποια ταβέρνα ή σε κάποιο εστιατόριο.

Ναι, το βραδινό γεύμα είναι αναγκαίο και δεν θα πρέπει να παραλείπεται, αρκεί να είναι κάτι ελαφρύ και όχι κανονικό γεύμα.

Τα παιδιά καλό θα είναι να καταναλώνουν ψάρι 2 φορές/εβδομάδα και κόκκινο κρέας στη μορφή μοσχαριού 1 φορά/εβδομάδα.

Mία ικανοποιητική και εφικτή κατανάλωση φρούτων την ημέρα είναι στα 3-4, τα οποία μπορείτε να τα μοιράζετε στα διάφορα γεύματα της ημέρας. (1 φρούτο στο σχολείο,1 μετά το φαγητό, 2 το απόγευμα).

Τα σπιτικά ποπ-κορν, σε αντίθεση με αυτά του κινηματογράφου ή του εμπορίου, είναι πολύ υγιεινά, εφόσον φτιάχνονται με πολύ λίγο λάδι και αλάτι.

Nαι η φυσική δραστηριότητα, σε συνδυασμό με ένα σωστό και ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, βοηθάει πολύ στην απώλεια βάρους των παιδιών, γιατί αυξάνει τις καύσεις του οργανισμού και βοηθάει στην καύση του λίπους.

Η διατροφή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στη ρύθμιση των τιμών της χοληστερίνης, συνεπώς με μία σωστή και μειωμένη σε κορεσμένα και trans λιπαρά διατροφή, μπορεί κάλλιστα να αποφευχθεί η χορήγηση φαρμάκου.

Από την ηλικά των 2,5 και μετά είναι απολύτα ασφαλές τα παιδιά να καταναλώνουν γαλακτοκομικά τρόφιμα χαμηλά σε λιπαρά (1,5 ή 2%), καθώς τα light τρόφιμα δεν υστερούν καθόλου ως προς την περικετικότητα σε ασβέστιο, ενώ έχουν και πολύ λίγότερα κορεσμένα λιπαρά, τα οποία είναι επιβλαβή για την υγεία των παιδιών.

Ναι τα παιδιά θα πρέπει οπωσδήποτε να τρώνε ένα σωστό και υγιεινό πρωινό, έτσι ώστε να εφοδιάζονται με τη απαιτούμενη ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας και να μην ξεκινάνε με μειωμένα επίπεδα γλυκόζης στον οργανισμό.

Ναι, σίγουρα το να τρώει όλη η οικογένεια μαζί βοηθάει το παιδί στο να καθιερώσει πιο υγιεινές και σωστές συνήθειες διατροφής, από να κάτσει και να φάει μόνο διότι σε αυτήν την περίπτωση το πιο πιθανό είναι να καταφύγει σε πιο ανθυγιεινές επιλογές.

Ναι, μέχρι 1 φορά/εβδομάδα μπορούμε να φτιάχνουμε σπιτικές εναλλακτικές φαγητών που τα παιδιά θέλουν να τρώνε συχνά (σουβλάκια, πίτσες, μπέργκερ), καθώς μπορούμε να βάλουμε πιο light υλικά (πχ πίτα ολικής άλεσης, τυριά χαμηλά σε λιπαρά για την πίτσα και για το μπέργκερ), οπότε δεν είναι τόσο επιβαρυμένα σε λίπος και θερμίδες.

Όλοι οι χυμοί του εμπορίου, από τη στιγμή που συσκευάζονται, χάνουνε μεγάλο μέρος των βιταμινών και των θρεπτικών συστατικών τους, συνεπώς, ακόμα και εάν αναφέρεται ότι είναι 100% φυσικοί, σε καμία περίπτωση δεν είναι το ίδιο με το φυσικό στυμμένο χυμό.

Όχι, το διαιτολόγιο ενός παιδιού για απώλεια βάρους δεν είναι το ίδιο με αυτό ενός ενήλικα. Το διαιτολόγιο ενός παιδιού δεν είναι υποθερμιδικό, αφού βρίσκεται στην περίοδο της ανάπτυξης, αλλά βασίζεται στην αντικατάσταση ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών με πιο σωστές και υγιεινές.